Better a cruel truth than a comfortable delusion ...
Home Anime / e-Story Story Santai Tutorials All bout d Braces Relationship

Saturday, September 6, 2014

10 Days Challenge [Day 4 / 4 Books]

hyepp...

ny entry untuk hari keempat 10 Days Challenge... dengan tajuknya iaitu ....
10 Days Challenge [Day 4 / 4 Books] .... 

So, here we go.... ~_~

1. Awak Suka Saya Tak? - Melur Jelita


" Saya akui saya gembira bersama Mr Damien..saya tak boleh menyembunyikan perasaan saya……tetapi perasaan saya terhadap Mr Damien sepertimana kita bersentuhan di malam itu. Boleh saling melihat, saling bersentuh, saling bercium…..tetapi hanya di dinding kaca….ada batas dan sekatan. Yang tidak boleh dipecahkan……walau cuba dipecahkan…pasti kita akan cedera..ditusuk atau dihiris . Itulah Islam. Yang menjaga maruah dan kesucian sesuatu hubungan. Hanya hubungan halal yang boleh melenyapkannya." Intan Zulaikha 

amacam?? kalau nak baca online, leh baca di Penulisan2u - Awak Suka Saya Tak? 

**Buku ni saya baca semasa awal sem6.... hehe...
orang lain semangat study, saya semangat juga... semangat menghabiskan novel ni walaupun ada 1056 pages..haha... seriusly memang best... tak rugi beli..... ^_^

2. DIAgnosis - Dr. Anwar Fazal, Dr. Aizzat, Dr. Azah 



**buku yang sangat best... sangat best okehhh..... kalau ada yang nak beli secara online, leh klik sana ---> DIAgnosis

" Tangisan yang Dinanti.....
pada saat itu, itulah bunyi yang terindah di dunia.....
lagi banyak tangisan, lagi banyak oksigen dan udara masuk ke paru-paru... " 
3. Sultan Muhammad Al-Fateh Penakluk Konstantinopel (Istanbul) oleh Abdul Latip Talib 


Berapa ramai antara kita yang suka baca kisah sejarah...? Tak ramai kan, kalau ada pun boleh kira dengan jari... so, saya pun mencabar diri saya untuk menghabiskan bacaan yang bertajuk "Sultan Muhammad Al-Fateh Penakluk Konstantinopel" ... kalau novel setebal 1056 pages boleh habis, takkan lah buku ni tak boleh habis... kann.... 

at the end, saya berjaya habiskan pembacaan saya... dan bagi saya, buku ni memang superb best..... ohsem... 

"Kota Konstantinopel akan ditakluk oleh pemimpin yang baik, tentera yang baik dan rakyat yang baik", itu antara dialog yang selalu disebut di dalam novel sejarah Islam ini... 

4. 13 Jam A380 - Evelyn Rose


siapa yang nak beli secara online boleh singgah ke sana ---> 13 Jam A380 @ 13 Jam A380
dan pada siapa yang baca review tentang buku ni boleh tekan sinun --> Aku & Novel 

Di kota London, A380 juga akhirnya menerbangkan HANA SOFEA kepada FAWWAZ HUSSAINI, jutawan kacukan Melayu-Inggeris-Arab. Tanpa sebarang sebab, Emmel, anak angkat Fawwaz menyangkakan Hana Sofea sebagai ibunya...

"My daughter likes you. If you're willing to let her call you mommy... i will pay you fifty buck per
hour..."-FAWWAZ HUSSAINI

"Dapat hadiah tak?" -HANA SOFEA

"A pink Audi TT, is that okay?"-FAWWAZ HUSSAINI

"Saya nak Audi TT yang latest version aje. yang lain saya tak nak."-HANA SOFEA  
**** sejujurnya belum berkesempatan untuk beli buku ni...so, eden memang tak baca buku ni sepenuhnya lagi... (w/pun memang nak sangat buku ni) .. huu, someone? leh hadiahkan buku ni pada saya tak?? haha...*joking

there ---> Evelyn Rose's Blog  ...

ok, done for today....

btw,
Challenge ni takde expiry date tau, so pada sesiapa yang nak join jugak, boleh refer entry sana ------> 10 Days Challenge ....

have fun.....
^_^

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...