Better a cruel truth than a comfortable delusion ...
Home Anime / e-Story Story Santai Tutorials All bout d Braces Relationship

Thursday, March 7, 2013

Scrollbox dalam entry ( bukan blockquote )

assalamualaikum, semua...

ok, hari ini saya nak tunjuk cara untuk wt scrollbox dalam entry...

Pada usia 6 tahun - " Mak, saya sayang mak!"
Pada usia 10 tahun - "Mak, apa-apa la"
Pada usia 16 tahun - "Mak saya merimaskan!"
Pada usia 18 tahun - "Saya nak tinggalkan rumah ini!"
Pada usia 25 tahun - "Mak, memang betul cakap mak selama ni~"
Pada usia 30 tahun - "Saya nak pergi rumah mak"
Pada usia 50 tahun - "Saya taknak kehilangan mak!"
Pada usia 70 tahun - "Saya akan lakukan apa sahaja untuk mak berada di sisi saya"

so, nak tau x caranya??

step 1
log in --> Dashboard --> create new post


step 2
Copy kod di bawah sehingga habis ye..
<center>
<div style="background-image: url(&quot;https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgkz5lhilfGHYZ5QerRabDR-P0b5T6-bKWuQZDiQGf6c4C2GSUBgJ2GRJMo0ZxNiEuvjB46fO_eQJTga8q61oh32RKFJvnd-aK0kM6l-dTQlmrOlSSf7vTDyQxQgmB5IbyKliJG59_8ZkNU/s1600/star.jpg&quot;); border: 3px double #FF3399; height: 150px; overflow: auto; width: 400px;">
<div class="separator" style="clear: both; text-align: center;">
Taip isi-isi dan ayat korang di sini ...</div>
</div></center>
step 3
make sure korang berada dalam mod HTML dulu tau spt no.1 ...n then baru paste kan kod yang korang copy kat atas...if not, it is not working at all...


dah siap paste , korang tekan COMPOSE plak seperti no. 2 dalam rajah di atas.....n taraaa....
mesti jadi punye.... =)

info: 
angka di dalam kotak warna BIRU : ubah laa saiz scrollbox korang mengikut kesesuaian....
(ikut citarasa masing2 laaa) 

credit to : Lyssasecret

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...