Better a cruel truth than a comfortable delusion ...
Home Anime / e-Story Story Santai Tutorials All bout d Braces Relationship

Monday, March 18, 2013

First time Cabut gigi untuk braces

بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ. اَللَّهُمَّ صَلِّ وَسَلِّمْ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ 

ok, hari jumaat 15/3/2013 saya pergi klinik untuk appoinment cabut gigi...actually xsakit gigi pun...
tapi, demi BRACES ..i have to do it....so, nak tak nak kena laa kuatkan semangat untuk pergi sana...



err, berdebar giler laaaa masa duk tunggu turn tu...kalao sebatang tak pe jugak..ini DUA batang....iyee, saya ulang ye...DUA BATANG....what??????
dah laaa gigi yang sihat pulak tu untuk dikorbankan....
oh, gigi..maafkan mama.....mama had to throw you....(ehh, ape saya melalut nie) . nampak ye emosi saya tak stabil time nie.....maafkan saya....

ok, my turn...bilik rawatan num 4...saya pun masuk lah and baring atas kerusi yang disediakan...ade sorang doktor gigi yang cantik and muda....and apa yang penting, she looks nice....
harap sangat dia xganas cabut gigi saya nie....mak, TAKUUUTTT....

doc tu inj ubat bius...dua kali bius...and she said" hari ini kita cabut sebatang jer dulu, next week saya cabut lagi dua batang, ok?"
saya (dalam hati) : owh, ok laaa....asalkan cabut...kang cabut dua2, demam pulak...hehe

so, doc tu bius...errr, rase ubat bius tuuu.....ok, jarum dia agak panjang tapi nipis jer....agak2 macam jarum kat bawah nie....tapi memang terase laaa time jarum tu mencucuk ke dalam.......

gulp...komfem ramai daa xnak cabut gigi...hahaa ,,just joking...

lepas da kena inj, doc suh kua dulu and prg buat pembayaran...just rm1 untuk sebatang gigi...ok..good..mujur ade singgit tadi...

at least 30 min kot saya tunggu,,mulut pun dah rase kebas semacam...then, tiba turn...masuk balik n baring....
doc suh angkat tangan kalau rase sakit....
bermula laaa operasi CABUT GIGI ..di bahagian atas belah kanan..sebelah gigi taring nie....banyak kali jugak doktor tu try goyang2 kan gigi saya tapi still x dapat...sampai lenguh ye, doc...kesian doc....hehe...tp maaflah, gigi saya kuat....usaha lagi... =)

ok, after a while keep goyang2 kan my teeth....tiba2, prakkkk....! ok, saya tipu dengar bunyi cam tu...gigi saya dah tercabut...doc pun hepy sbb dia dah berjaya and saya nampak nurse laki tu duk balut gigi saya dengan gauze...cantik lagi gigi saya tu....xde cacat celanya....kesian ke awak, cik gigi...menjadi mangsa.....sob3....maafkan saya....

doc bagi kapas suh gigit, tapi saya gigit x kuat...that is my fault, sebab tu DARAH lambat STOP.....ok, rimas laaaa darah kua banyak sangat.....3 gelas ICE pun still xjalan....( tapi baru saya tau banyak jugak darah saya nie)
fortunately, 
lepas sehari, baru darah tu stop....

p/s : cant wait to next thursday... =)




3 comments:

Anonymous said...

kat mana awak buat braces ni? klinik swasta ke?

MS said...

erm, kat klinik kerajaan jer..

Unknown said...

Mahal ke kos die kalau buat kat klinik kerajaan??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...