Better a cruel truth than a comfortable delusion ...
Home Anime / e-Story Story Santai Tutorials All bout d Braces Relationship

Friday, March 22, 2013

Gigi PATAH masa cabut kali kedua....

ok, tibalah hari yang ditunggu-tunggu....21/3/2013..ada appoinment dengan doktor gigi untuk cabut gigi saya lagi DUA BATANG..haaa....banyak tu...fuhh, peluh mula terpercik di dahi...kuat ke aku nak tahan sakit cabut gigi nie...? ya Allah, bantulah hambamu ini...

ok, 8.45 pagi saya sampai kat klinik tu although my appoinment at 8.30 pagi..i'm late..hehe, nasib tak kena marah dengan akak nurse yang comel tu...
so, doktor suruh tunggu sekejap and after a few minutes, my name is called...
saya pun masuk and baring atas kerusi tu, doktor tu cakap hari ini kita cabut lagi dua batang and doktor tu letakkan getah antara gigi geraham saya...warna biru..haha...dah laa pakai x bagitau, aku baru ingat nak pilih warna yang comel 2 sikit..uhuk3..*koya*tapi seriusly tak rasa selesa langsung masa pakai..rsa cam ada something yang terlekat jat cekah gigi tu...rasa gatal jer nak buang..tapi takut kena marah... =(

pastu, turun bawah n amik num untuk cabut gigi lagi dua...
kali pertama masuk, doktor inject ubat bius ..dua atas, and dua bawah (kat sebelah gigi yang dia akan cabut...) pastu biarkan beberapa minit before leh cabut...

gigi bawah - agaknya gigi saya nie memang terlebih kalsium...dapat pulak doktor perempuan..memang makan masa jugak laa untuk doktor tu cabut..pusing2 gigi, tarik, goncang2...tak berjaya...lame  jugak doktor buat, and finally ...yess, tercabut jugak sebatang... =)
 *hilang satu gigi*

gigi atas- part yang paling ngeri...
doktor tu pusing2, goyang2 cara macam nak cabut gigi bahagian bawah tadi, tapi still tak dapat..tak goyang langsung....punya laaa kuat gigi nie...DEGIL yeee....xmo cabut...
so, doktor tu mintak bantuan doktor lelaki ( chinese ) untuk tolong cabutkan...doktor tu pun start laaa....and TIBA-TIBA prakkkkk..... gigi tu telah PATAH ...ye, patah....
Ya Allah...hanya tuhan yang tahu  macam mana perasaan saya masa tu...dah laaa sebelum nie pernah terbaca blog someone yang terpaksa wt operation a.k.a bedah gusi...tak dapat bayangkan kesakitan yang akan saya rasakan.....mesti sakit........... ='(

saya dah menangis2 masa doktor tu try nk buang lagi separuh...
doktor laki tu cadangkan untuk operate jer kalau still tak berjaya keluarkan lebihan gigi yang patah tu...dia cungkil dalam2 pada bahagian gusi tu untuk dapatkan sebahagian gigi lagi yang daa tinggal separuh nie, and xtau laa berapa puluh kali dia tukar alat ( alaaa yang cam playar tu ) untuk tarik gigi nie...tapi still tak dapat...i'm scared....n i'm crying =(

di saat tiada harapan lagi, tiba2 datang pulak sorang lagi doktor...my 3rd doctor...dia pun try laaa pulak untuk cabut gigi yang tinggal separuh nie....dengan darah yang tak stop lagi hasil cabutan pertama dan darah pada gigi di bahagian atas....banyaaaakkk ooo darah....!

a few minutes jer, zupppp....doktor tu berjaya cabut gigi saya yang lagi separuh nie...yess, saya sayang doktor tu...hhuuhu...thank you so much, doc.... klu doc xde, terpaksa laa saya masuk bilik bedah... n doc mesti tau yang saya tak nak sebab saya takut......

finally, doc bagi ponstan ( ubat tahan sakit ) ....kesakitan dia fuhhh, xleh bayang woooo....saya keluar bilik rawatan tu dengan mulut yang berdarah and bengkak sebab ubat bius tu still ada kesan lagi....darah kat tudung toksah duk citer laaa ngan mata merah sebab nangis tadi.....kuar2 mintak MC..ingat nak balik terus rehat....

p/s : malu dengan abang yang jaga kaunter tu 

11 comments:

Unknown said...

hahaha

Unknown said...

hhahaha

Auni Haniff said...

Nanti saya nak jumpa pakar nak bincang pasal braces.. dah baca cerita miss B ni macam takut pulak.. -_-"

MS said...

@auni batrisyia
tu laaa...kena berani kalau btul2 nak pakai..but dik, kuatkan semangat..in sha Allah dipermudahkan... =)

abs said...

Wah sebijik mcm kisah saya.. cuma gigi patah tu still ada lg doktor kata tunggu sebulan bagi akar tu tolak gigi keluar skit baru bolwh cabut.. surgery takuutt..

miss five said...

cabut gigi tu tunggu slps bbrpe thun dftr ek?

miss five said...

and awk gi klinik krjaan kt mne?

Unknown said...

Akar tu keluar ke x lepas tu

Unknown said...

gigi tu keluar tk? lepas sebulan?

SK Taman Desa Skudai said...

Saya baru cabut gigi hari ni dekat klinik kerajaan...gigi patah semasa dicabut...ada lg sebahagian yg tinggal...dinasihatkan 3/4bulan datang balik utk buat rawatan...

SK Taman Desa Skudai said...
This comment has been removed by the author.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...