Better a cruel truth than a comfortable delusion ...
Home Anime / e-Story Story Santai Tutorials All bout d Braces Relationship

Wednesday, September 4, 2013

Seriusly aku tak nak naik bas malam lagi

INTRO ~ ni citer bulan lepas punya...

Khamis, 23rd  August 2013 , 9.00 am – My Third appointment for Braces..

Ok, Since I was in KB, and my appointment is in Bangsar, nak tak nak aku kena lah naik bas ke KUALA LUMPUR untuk gi Klinik tu..

So, malam 22nd August 2013 tu my friends teman pergi Stesen Bas. For ur information, bas ke KL pada waktu malam adalah pada jam 9.00 malam and 11.00 malam…And dengan innocent nya aku dah terbeli tiket pukul 11.00 malam…What the heck?? Aduiii…. Meh bace ye….

Dorang hantar aku kat sana lebih kurang dalam pukul 10.15 pm. Klau ikutkan hati, aku nak mintak dorang teman aku gi sana lambat sikit..dalam pukul 10.45 ke , tapi bila fikir anak dara tak baik kuar malam / lewat .. CANCEL LAAA….. Kesian pulak dekat dorang  nanti… Nie pun sebab terpaksa jer…

Dah sampai tu … Ok, lega bila tengok ramai orang kat stesen bas tu.. Kaunter  tiket  bas pun still bukak… Ada family teman anak-anak dorang sementara tunggu bas..  Ada orang jual burger kat situ…

So, aku pun duduk kat sebelah ada akak dua orang ni..

Akak : Adik, nok naik bas gi mano?
Aku : Oh, saya nak g KL. Akak?
Akak : Akak teman adik akak ni. Dia nak gi Perak ( hehe..klu x silap aku laaa…tak jelas sangat masa tu ) . Bas pukul 9.00 malam ni, tapi tak sampai-sampai lagi ni.. Bas adik kul berapa? 
Aku : Lambatnya bas akak. Bas saya kul 11 jap lagi. ( dalam hati aku…. Kesiannya tunggu lama… Jangan lah bas aku kejap lagi pun camtu )
Akak : Ouh, ntah2 bas awak yang sampai dulu kejap lagi.. 
Aku : Senyum malu2 sambil angguk…. ( insya-Allah ) 

So, around 11.00 malam gitu, bas akak tu pun sampai.. Suasana kat Stesen bas ni makin lengang dah…. Mak cik jual Burger tu pun dah kemas barang nak balik…. haaa, sudah….budak perempuan yang tinggal pun dalam 3 or 4 orang jer termasuk aku…. Yang lain sumernye laki, pakcik2 sume, yang muda pun tak ramai…

Tunggu punya tunggu punya tunggu…. HUH….!! Guess what??
BAS AKU SAMPAI LEBIH KURANG DALAM PUKUL  12.20 AM… lagi sekali What the heck???

Hanya Allah jer yang tahu camner perasaan aku tengah malam tu..

I’m all A.L.O.N.E …. Only M.Y.S.E.L.F ….

Credit Pic


Ok, lega bila bas sampai.. Sepatutnya bas Setingkat jer, tapi yang sampainya Dua tingkat… so, No. Seat memang dah kucar-lanar ( berterabur ) habis lah kot.. Seat aku 4C ( aku duk kat atas ) ..

Saat aku baru jer duduk tu then tiba-tiba pulak datang pak cik ni sorang… Orangnya berumur dalam lingkungan 30 an / 40 an kot…  Agak muda..

Please read in Kelate…. hehehe
Pak cik : Bakpo awok dok kat tepak sayo nyo ?

Aku : Hah? Err, ni tempat saya… 4C ..nie tiket saya ( sambil tunjuk seat ) .

Pak cik : Ni tepak sayo ni. Doh kalu awok dok sini, sayo nok dok mano pulok?

Aku : ~diam~ ..tak tau nak cakap apa… while thinking , perlu ke aku bangun and bagi pakcik ni duduk… ? hurmmmm

Tetiba ada sorang lagi pak cik ni menyampuk, “ Dudok jer lah mano-mano pong, bas duo tikak ke nim. Banyok lagi tepak kosong nyo” … So, pakcik tu pun gi duduk kat seat yang lain…

Fuhh…lega nya rasa.. terima kasih banyak-banyak pakcik…. =)

And malam tu aku tido bangun tido bangun… hurmm, mana best tido compared atas katil sendiri..hee~
Bas tu sampai ke Hentian PUTRA dalam jam 8.15 am… Alhamdulillah …. =)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...