Better a cruel truth than a comfortable delusion ...
Home Anime / e-Story Story Santai Tutorials All bout d Braces Relationship

Saturday, June 21, 2014

Appoinment Braces Lagi

17th June 2014 - 9.00 pagi... 

As usual, hari ni ada appoinment lagi dengan doktor kesayangan... Kalau diikutkan, dah dekat 3 bulan lebih aku tak jumpa doktor.... 
and sebenarnya tarikh appoinment aku adalah pada bulan Mei yang lepas.. tapi kena tunda sebab doktor ada kursus @ bercuti masa tu.....ntah laa...aku pun tak ingat daaa....

masa nurse call aku untuk inform pasal hal ni pun, dia cakap appoinment aku kena tunda bulan 7 nanti... "huh?? mane boleh...aku baru jer nak start sem baru masa tu..takkan awal-awal nak skip kelas...." 
so, aku pun wat ayat kesian sikit....
"alaaaa, kak...bulan 6 boleh tak?? plezzzzzz......." 

then, akak tu pun cakap ok lahhh...tunggu kejap..akak check dulu....tup-tup dapat.....! 
"yesss.....thanks, akak...! " 

and disebabkan appoinment ni, aku terpaksa korbankan masa cuti sem aku yang tinggal beberapa hari jer lagi ni....hari jumaat aku naik bas gi KL....bas kul 3.00 pm and aku sampai sana dalam kul 8.00pm.... pastu, my aunt datang ambik.... 

hari kejadian..... 
pagi tu aku lambat sampai klinik....perghhh...wa cakap lu....memang sesak lah stesen LRT pada waktu pagi...berebut masing-masing nak naik...tapi aku salute, dorang still beratur ikut line sementara tunggu train tiba..hehe...comel....

pukul 9.30 baru sampai....then, letak kad appoinment dalam bakul ---> nama ku dipanggil ----> bayar RM5.00 untuk perkhidmatan..... 
pastu tunggu turn....sampai lah nama ku dipanggil masuk ke dalam bilik rawatan..... 

nurse check gigi and cabut getah braces aku yang warna pink ny.....
ye, aku tetibe jatuh hati dengan kaler pink ny sebab warna dia maintain jer walaupun berbulan-bulan dah aku pakai....kalau getah warna lain, mesti kaler dia akan pudar or paling teruk, tukar warna lain yang urghhh....annoying..... 

Hasil : 
- doktor tukar band (dekat gigi geraham) aku yang belah kiri bahagian atas sebab dah longgar......
nurse tu membebel sikit kat aku...dia kata gusi aku dah bengkak...dia tanya tak sakit ke...
aku : *no response* *malas nak menjawab* hehe
- tukar dawai baru
- tambah lagi dawai yang bersilang-silang pada 4 gigi depan (gigi atas)

yang tak bestnyer, nurse tu tak tanya pun aku nak getah warne ape? dia bagi yang warna light yellow jer kat aku....urmm, tapi ok lah jugak...better than warna yang gelap-gelap..... 

keluar jer dari klinik tu, terus sakit balik gigi aku...... hurmmmm, sabar aje lahhhhh..... nak pakai sangat kan......

ok lah, tu jer..... tata.... =)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...