Better a cruel truth than a comfortable delusion ...
Home Anime / e-Story Story Santai Tutorials All bout d Braces Relationship

Saturday, October 4, 2014

Tampal atau Simen Gigi yang Patah / Berlubang

hyeppp....

2/10/2014 - 10.45 am

okeh...hari ni saya ada appoinment braces lagi... (saya rasa besar kemungkinan gigi saya akan di tampal sebab rasa ngilu dah ni) ... 
sedar tak sedar, dah  1 tahun setengah dah saya pakai braces... Lame jugak dah... 

perubahan yang dapat saya rasa?? 
- salah satunya, gigi saya yang dulu ter-kehadapan dah ke-belakang sudah.... hehe... 
- so, keyakinan diri tu makin meningkat... nak senyum pun, boleh senyum lebar-lebar dah... *eventhoughmasasenyumnampakbesi ..hehe
- tima makan? susah lah sikit sebab masih belum rapat / tersusun betul-betul lagi .... 

okeh, 
back to the story.... ^_^

saya lambat sampai hari ni... janji jam 10.45 am, tapi saya sampai klinik tu jam 11.25 am... tak tau lah kenapa, jalam agak 'jammed' masa nak pergi stesen KTM tu... padahal dekat jer pun.... 
pastu, tunggu KTM lagi... 

nasib baik lah tak kena marah dengan Doktor / Nurse.... :)






Dalam bilik rawatan : 
Doktor : Ada masalah apa-apa? 
Doktor : Patah ? Yang mana? Tunjukkan kat saya gigi tu... 
Saya : *tunjukkan kat doktor 
Doktor : Berlubang dah gigi awak ni... tak dapat lah saya nak buat xxxxxxxx (tak faham istilah perkataan tu) 
Saya : *senyap *cuakkk
Doktor : Awak patut datang klinik awal-awal kalau tak tahan atau ada masalah / sakit gigi kat mana-mana... Jangan jadi macam patient saya dulu, gigi dah lawa, tapi sebab patah macam awak, jadi kurang cantik bila bukak braces.... 
Saya : *gulp *terkelu

then, Doktor tu cabut getah braces (warna kuning) dan gantikan dengan getah baru (warna light blue) ..... dan , ketat-ketatkan dawai, potong dawai yang lebih kat hujung ni, etc.....  

Doktor : Gusi awak bengkak dah ni... *blaaaablaaaablaaaaaa.... *tak ingat 

pastu, 
Doktor panggilkan nurse ---> untuk tampal gigi geraham kecil saya yang patah ni.... 

dah siap semua, saya terus balik kolej...sebab petang ada kelas, tak boleh miss... 
tapi .... alih-alih kelas cancel pulak... sabo ajo lahhhh aihhh...... 

konklusi : 
*pape masalah, datang je klinik... cakap emergency... 

^_^

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...